Kamis, 10 November 2016

3AM



English:
My cousin recently moved here from Secunderabad, India. On a recent road trip exploring America, we were shootin shit and exchanging ghost stories and laughing as similarities and differences between American ghost stories and indian ghost stories.

When I asked her if she's ever experienced anything supernatural. Her eyes widened as she averted her eyes to the window. Just when the silence was about to be much  for me, she softly responded, "Yes. A few. One is troubling."

"When I was a second year in college, I stayed at in an all-girl hostel I made many friends. We were all very happy to be in school away from our conservative parents. The hostel was so much fun, but it was very very very old building. Electricity was only put in the rooms.Sometimes, candles were placed along the windows if a watchman was present. But normally once you left the rooms, you were faced with complete darkness.

"It's common to wake up someone if you needed to walk down to the restroom at the end of the hall. We all had a childish fear of being alone in the dark.

"One night I had to use the restroom. It was about 4 am. I went to my friend's bed. and tapped her on the arm.She immediately open her eyes as soon as I touched her. I apologized for bothering her and told her I needed to pee. She smiled at me and hopped out of bed. All the way down the hallway, she laughed and danced. I could not see her at all, but her bangles clanked together loudly and the bells on her anklets jingled softly. It was very calming. I laughed and sashayed my hips down the hallway with her, too tired to match elaborate arm movements.

"She said nothing to me, though occasionally I heard her hum one of our favorite Bollywood songs. The same happened on our return. I fell back asleep easily.

"I awoke fairly late the next morning to the sound of men in our room. They surrounded her bed. I bolted from my bed, prepared to protect my friend. When I realized they were administrators of the college. I peered over closer. My friend's lifeless eyes were fixated on my bed; the same smile on her face. Suicide. Her time of death was 11.30pm, almost 5 hours before I woke her."

Indonesian:
Sepupuku baru-baru ini pindah kemari dari Secunderabad, India. Pada perjalanan terbaru menjelajahi Amerika. Kami saling bertukar cerita tentang kisah hantu. Kita tertawa pada kesamaan dan perbedaan cerita hantu Amerika dan India.

Ketika aku bertanya apakah ia pernah mengalami kejadian supranatural, matanya melebar ketika memalingkan muka ke arah jendela. Kami membisu dalam waktu yang lama ketika akhirnya ia menjawab, "Ya. Ada. Dan yang satu itu sangat mengganggu."

"Saat itu aku di tahun kedua masa kuliah. Aku tinggal di asrama khusus wanita, tempat aku mendapat kawan banyak. Kita semua bahagia karena bersekolah jauh dari orangtua yang kuno. Asramanya menyenangkan, tapi bangunannya sangat sangat sangat tua. Listrik hanya ada di kamar. Kadang lilin diletakkan di sepanjang jendela apabila ada penjaga. Tapi lebih seringnya kalau kita keluar dari kamar, kita akan menghadapi kegelapan yang pekat.

"Sangat umum membangunkan teman saat akan ke lantai bawah, tempat kamar kecil berada dia akhir aula. Kita semua mempunyai ketakutan berada sendirian di kegelapan.

"Suatu malam aku ingin buang air kecil di jam 4 pagi. Aku mendatangi tempat tidur temanku dan menepuk lengannya. Dia langsung membuka matanya begitu aku menyentuhnya. Aku meminta maaf karena telah mengganggunya dan mengatakan kalau aku ingin buang air kecil. Ia tersenyum dan melompat dari tempat tidurnya. Sepanjang perjalanan turun ke lantai bawah, dia tertawa dan menari. Aku tidak melihatnya dengan jelas, tapi gelangnya berbunyi keras dan bel pada kakinya  bergemerincing lembut. Terasa benar-benar  menenangkan. Aku tertawa dan menggerak-gerakkan pahaku menarikan salsa.karena terlampau capek jika harus menggerakkan lenganku untuk menari bersamanya.

"Ia tidak berbicara, tetapi terkadang berdendang lagu Bollywood kesukaan kami. Hal yang sama terjadi saat kami kembali ke tempat tidur. Aku langsung tertidur pulas.

"Aku bangun kesiangan karena mendengar suara-suara di kamar. Ada orang-orang mengelilingi tempat tidur temanku. Seketika aku bangkit dan bersiap melindungi temanku, tetapi kemudian aku menyadari bahwa mereka adalah administrator tempatku kuliah. Aku mengintai lebih dekat.dan melihat mata temanku terbuka dengan arah pandangan ke arah tempatku tidur, menyunggingkan senyum pada wajahnya. Ia mati bunuh diri. Jam kematiannya adalah 11.30 petang, hampir lima jam sebelum aku membangunkannya."


*Story from fifteenhours-creepystories.tumblr. com

3AM Rating: 4.5 Diposkan Oleh: Good Dreamer

0 komentar:

Posting Komentar