Jumat, 11 November 2016

Black and White


I don't know exactly why but ever since I was a small kid I could see people for who they truly are. White is good. Black is evil. I very rarely see whites but I very rarely see blacks too. Most of people are usually a shade of grey, like my stepdad and little brother. My mother and my older sister have always been close to white. Which makes sense for they are always devoting their time to helping out at homeless shelters.

That all changed though when my big sister was found dead by the woods behind our back yard. The police said she had been asphyxiated and showed signs of rape. I will never forget my mother's cries when she found out. At the funeral, my sister laid there on her casket. The purest white I'd ever seen.

 I looked over my little brother. He was only 4 and did not fully understood what was happening. Standing next to him was my step father. He was pitch black.

Indonesian:
Aku tidak ingat sejak kapan, tapi sejak aku kecil, aku bisa tahu kebenaran orang itu. Putih jika mereka baik, hitam apabila mereka jahat. Aku sangat jarang melihat yang benar-benar putih dan juga jarang melihat yang murni hitam. Biasanya mereka bergradasi abu-abu, seperti ayah tiriku dan adik laki-lakiku. Ibuku dan kakak perempuanku hampir putih sepenuhnya. Tidak mengherankan. Mereka mendedikasikan hidup mereka untuk mengurus gelandangan di tempat penampuangan.

Namun demikian, segalanya berubah ketika kakak sulung perempuanku ditemukan tewas dekat hutan belakang pekarangan kami. Polisi mengatakan dia mengalami sesak nafas dan ada tanda-tanda pemerkosaan. Aku tidak melupakan tangis ibuku ketika mengetahuinya. Pada pemakaman, aku melihat kakaknya benar-benar putih, tidak pernah sebelumnya aku melihat warna seperti ini.

Aku melihat adik laki-lakiku yang masih berusia 4 tahun dan tidak mengerti apa yang sedang terjadi saat itu. Disampingnya adalah ayah tiriku. Dia berwarna hitam pekat.

*Picture from Huffington Post

Black and White Rating: 4.5 Diposkan Oleh: Good Dreamer

0 komentar:

Posting Komentar