Rabu, 11 Juli 2018

The Flannan lsles Lighthouse


On 15 December 1900, the steamer Archtor,  on a passage from Philadelphia to Leith. They saw something weird. Even in poor weather conditions, the light they saw was not operational. They reported to Northern Lighthouse Board. after docked in Leith. The board delivered a relief vessel and it reached the island on 26 December. There should be four men there: James Ducat,  Thomas Marshall, Donald McArthur, and a man for spending time on shore, but no one. to be found. What happened to the three light keepers of the Flannan Isles Lighthouse off the coast of northwestern Scotland? 

None of the usual preparations at the landing dock were done. The flagstaff had no flag. The entrance gate to the compound and main door both closed. The beds unmade. The Clock stopped. the lamps were cleaned and refilled. A set of oilskins was found. The only sign of anything amiss in the lighthouse was an overturned chair by the kitchen table.

There have been plenty of theories about their disappearance—weather, murder, supernatural forces—and even more questions. Why would all three keepers have left, when at least one keeper was required to stay at all times? Why was one raincoat left behind? Did something strange compel all three to go out, one without a coat? And why did the lighthouse logbook include entries of severe storms, when none were reported? In the years following the strange disappearance, other keepers said they could hear voices screaming the names of the vanished keepers.

Bahasa Indonesia
Pada tanggal 15 Desember 1900, kapal uap Archtor sedang berlayar dari Philadelphia ke Leith. Mereka melihat sesuatu yang aneh. Meskipun cuaca sedang buruk, lampu mercusuar tidak beroperasi. Mereka melaporkannya ke lembaga pengurus lampu mercusuar. Lembaga itu mengirimkan kapal penyelamat dan mencapai pulau itu pada 26 Desember. Seharusnya ada empat orang disana,  James Ducat,  Thomas Marshall, Donald McArthur, dan seseorang yang berpatroli di sepanjang pantai. Tetapi ternyata tak seorang pun diketemukan. Kemana ketiga penjaga lampu Pulau Flannan di lepas pantai Barat Laut Skotlandia ini?

Tidak ada perlengkapan yang biasanya ada di dok kapal. Tak ada bendera di tiangnya. Pintu masuk ke komplek dan gerbang utama ditutup. Tempat tidur belum dirapikan. Jam berhenti berputar. Lampu sudah dibersihkan dan diisi minyak. Beberapa pakaian yang tahan air dan minyak diketemukan. Satu-satunya hal aneh di komplek mercusuar ini adalah kursi yang terbalik di dekat dapur.

Ada banyak teori tentang raibnya mereka. Cuaca buruk, pembunuhan, kekuatan supranatural dan lebih banyak lagi pertanyaan lagi. Mengapa seluruh penjaga mercusuar meninggalkan tempat, padahal menurut peraturan, seharusnya ada sedikitnya satu orang yang harus tinggal. Mengapa mereka meninggalkan satu jas hujan? Adakah sesuatu yang aneh yang membuat mereka semua meninggalkan tempat? Dan satu orang tidak memakai jas hujan? Kenapa buku catatan menyatakan ada beberapa badai yang terjadi, tetapi hal lainnya tidak dilaporkan? Bertahun-tahun setelah kejadian aneh itu, beberapa penjaga mendengar teriakan dari penjaga-penjaga yang hilang itu.

The Flannan lsles Lighthouse Rating: 4.5 Diposkan Oleh: Good Dreamer

0 komentar:

Posting Komentar