Rabu, 18 Desember 2019

The Unplugged Radio


English:
I lived in a weird house as a kid which resulted in chairs being moved in other rooms when I was the only one home, kitchen cupboards opening late at night when no one else was awake. I could be sitting at the computer, in a lit room at night, and watch as a black cloud would float through a closed door and sit, suspended in the air across the room from me. I had footsteps that would walk outside my door, and loud breathing. I was so terrified as I child that I ended up sleeping my music playing so I could tune out the noises. I still to this day cannot sleep without music playing. I probably could have convinced myself that most of it wasn’t real as I aged, if it wasn’t for a certain weird happening.

It was about 11am in the morning, and my younger brother and I were waiting at home while my mother was out doing jobs. We were waiting for her to come back to pick us up, so we were sitting by the front window, watching for car. And then we heard the radio playing from my brother’s room.

We both didn’t understand why it was on all of a sudden, so we walked to my brother’s room. My brother hid behind me, and I had to walk in the room first, and the second I crossed the threshold, the radio went silent. On closer inspection, it wasn’t plugged in, and there were no batteries in the back of it. There was no logical explanation for it playing. And my brother, a young boy had a bunch of match-box cars, and an old car play mat, swore and declared he had parked the cars neatly on it, in lines. But when we went in there, the cars were thrown all over the room.

Luckily we moved out of that house, but my brother and I still remember the radio saga clearly to this day, and it’s pretty much the only reason I know I wasn’t completely crazy as a kid.

Indonesian:
Aku tinggal di rumah yang aneh. Ketika aku kecil, kursi-kursi disana berpindah tempat. Hal itu terjadi saat aku sedang sendirian. Lemari dapur terbuka sendiri saat tengah malam, padahal tidak ada orang yang bangun. Aku pernah duduk di depan komputer, lampu menyala di malam hari, dan melihat awan hitam mengapung, melewati jendela tertutup dan duduk terdiam di udara seberang ruangan. Aku mendengar langkah kaki di luar pintu kamar dan suara nafas keras. Sebagai anak kecil, aku sangat ketakutan sehingga  tidur dengan memutar musik sehingga suara-suara tadi tak terdengar. Sampai sekarang, aku tidak dapat tidur tanpa ditemani suara musik. Sebenarnya aku bisa saja menganggap bahwa hal-hal itu cuma khayalanku semata kalau saja tidak terjadi suatu hal yang aneh.

Saat itu jam 11 siang,  aku dan adikku sedang menunggu ibu pulang kerja. Kita menunggu ibu pulang untuk menjemput kita, jadi kita duduk di depan jendela, melihat kalau-kalau ada mobil datang. Dan kita mendengar radio berbunyi dari ruangan saudaraku.

Kami tidak mengerti mengapa radio itu tiba-tiba berbunyi, kami lantas berjalan ke arah ruangannya. Adikku bersembunyi di belakangku, sehingga mau-tidak-mau, aku yang masuk pertama kali. Ketika melewati ambang pintu, radio mati. Pada pemeriksaan, aku dapati kabel tidak menancap pada stop kontak, dan tidak ada baterei disana di belakang. Tak ada penjelasan yang masuk akal kenapa radio bisa berbunyi. Lagipula, adikku punya mobil-mobilan kecil serta alas jalur-jalur mobil,  ia bersikeras menata mobil-mobilnya seturut garis. Tapi ketika kita masuk kesana, semua mobil-mobilannya berantakan di seluruh ruangan.

Untungnya, kita pindah dari rumah itu, tapi aku dan adikku masih teringat tentang radio itu, dan itu adalah alasan bahwa kita memang tidak sedang gila ketika masih bocah.

The Unplugged Radio Rating: 4.5 Diposkan Oleh: Good Dreamer

0 komentar:

Posting Komentar